Verslag NBSVV VE1 – VVOR VE1 uitslag 3-4

Ook dit jaar weer een zonovergoten dag in Nieuw Beijerland waar de kampioen van vorig jaar in deze klasse (NBSVV) de winnaar van de andere klasse (VVOR) trof.

16 spelers in het blauw zwart stonden te trappelen om in de tweede wedstrijd van het seizoen al een mentale tik uit te gaan delen. Vanuit een prima organisatie wisten we NBSVV in de eerste helft te overklassen. Het leder kwam in de juiste voeten terecht, duels werden gewonnen en de touwen bolden maar liefst driemaal. Eerst was het Herman die na een corner van Jeffrey en een kopbal van Ron de bal kon verlengen. Vervolgens rondde Jeffrey na een prima actie van Hans koelbloedig af. De derde kwam van het hoofd van Ron die een vrije trap in laag in het uiterste hoekje deponeerde.

NBSVV kreeg geen echte kansen, VVOR had er nog wel 1 of 2 bij kunnen prikken. Na 15 minuten bijkomen zag de wereld er anders uit. NBSVV bracht een paar andere spelers binnen de lijnen, VVOR vergat te voetballen. Daar waar we gevaarlijk werden greep de verdediging onreglementair in. Uit één van deze vrije trappen ontstond de 0-4. Jeffrey bracht laag bij de eerste paal in, Herman verlengde de bal naar achteren met buitenkant links. De keeper was al in voorwaartse beweging en zag de bal pardoes over de lijn rollen.  Ons spel werd slordiger, vrijwel alle ballen werden wegegeven, duels werden verloren en de tweede bal was voor de tegenstander. Dat kan je je niet veroorloven tegen een sterke ploeg. Mark redde eerst nog na een comedy achtige verdedigende actie van Sjoerd. Bij de 1, 2 en 3-4 was hij kansloos. Moe en versleten bleven we toch op de been. De grootste kans was nog voor ons. John ging op rechts door, had moeten afgeven op de vrijstaande spits maar besloot zelf (tegen de sluitpost) aan te schieten.

Prima eerste 45 minuten, een evenzo resultaat maar toch niet helemaal tevreden. Nu uitkijken naar de eerstvolgende topper (NBSVV tegen koploper Smitshoek VE2) en zelf in de tweede ronde van de KNVB beker naar SVC’08 en voor de competitie thuis tegen SDV dat het goed doet.

Herman