Verslag 29/3: Excelsior Maassluis VE1- VVOR VE1 uitslag 5-0
Hmm ? Een oude verslag?? VE1 had toch dit seizoen al met 5-0 verloren van Excelsior Maassluis. Correct, maar dat was semi-thuis (Lacrosse). Op verzoek van de gastheren was de wedstrijd naar een woensdag verplaatst. Daar hadden we al snel spijt van. Dit maal hadden wij te weinig spelers, gelukkig waren de Denissen bereid ons uit de brand te helpen. Verbaasd dat het geen 7 tegen 7 was zagen ook zij snel dat E.M. een goede ploeg heeft. Ze staan ineens voor de goal, in de eerste minuut was dit al het geval. Tot 3 maal toe misten zij in de eerste helft zo dotten van kansen. Aan de andere zijde verzuimde VVOR de laatste pass te geven. Te vaak werd het van afstand geprobeerd, terwijl de bal op de vrije man een beter idee was geweest. De brilstand bij rust. VVOR kreeg na de versnapering de eerste grote kans. Herman wist zelf niet wat hij deed, na een sleep en dubbele kapbeweging was het zuurstoftekort de reden dat hij niet meer gericht kon schieten. De keeper pareerde zijn inzet dan ook.
Vervolgens was het tijd voor de wekelijkse counter waardoor we op achterstand kwamen. Uit nota bene een vrije trap die wij in de 16 konden pompen spurtte de spits richting andere goal, daar werd verdedigend geaarzeld: 1-0. Ron bracht al snel Cor in de problemen door achteruit niet goed op te bouwen, prompt lag de 2-0 tegen de touwen. Herman had de 2-1 nog op zijn schoenen, zijn inzet ging voorlangs. Ron produceerde een Petertje (breedtepass in voeten tegenstander), de daaropvolgende stift was Cornelis te machtig (hij raakte al snel in de 1e helft geblesseerd, maar op zijn verjaardag wist hij niet van opgeven). De 4 en 5-0 waren voor de statistieken, VVOR kwam er niet meer aan te pas tegen de sterkste ploeg uit de afdeling. Na 3 overwinning een terechte nederlaag, op naar het Toepad voor DSV uit.
Herman
