Verslag bekerwedstrijd (2e ronde) SVC’08 VE1 – VVOR VE1 uitslag 1-2
Op het schitterende complex van SVC-08 te wassenaar, een aantal jaar geleden het voorbeeld voor het helaas onhaalbaar gebleken nieuwbouwplan van VVOR, stond de 2e ronde van de beker op het programma voor onze veteranen. Op de achtergrond een enorme betonnen kolos op het oude terrein van de club (die de ambassade van de USA schijnt te worden, hetgeen verklaart waar de financiën vandaan zijn gekomen).
Vorig seizoen nog onze tegenstander in de competitie, de statistieken van de 3-0 en 0-5 overwinningen doen vermoeden dat dit eenvoudige klussen waren. Dit was geenszins het geval. SVC leunt op een degelijke verdediging en heeft veel snelheid in de ploeg. VVOR had ook nu weer het veldoverwicht, grote kansen bleven uit en bij de fouten die we af en toe maakten probeerde SVC gevaarlijk te worden. Omdat het kunstgras ook nog eens moeilijk bespeelbaar was zakte het spel naar een bedenkelijk niveau. Sjoerd kreeg een enorme kans om VVOR op voorsprong te zetten maar verlengde de kopbal van Ron tot aan de verkeerde zijde van de paal. Deel twee van de uitvoering was zowaar nog slechter. De passing onnauwkeurig, duels werden verloren en SVC werd gevaarlijker. Nadat ze via de onderkant van de lat en niet veel later via buitenkant paal al dicht bij een sensatie waren scoorden ze alsnog uit een corner. Met nog een kwartier te gaan een lastige opgave in deze vorm. Een goede combinatie op links via Han bracht Jeffrey in stelling, hij wist de laatste man nog te poorten, de handschoenen van de keeper wist hij niet te kloppen. VVOR ging meer druk zetten, dit leverde aan aantal kansen op. Eerst kopte Hans de bal volledig vrij naast, daarna was Jeffrey niet rustig genoeg om de bal binnen de palen te schieten. Sjoerd, die eerder al ontsnapte aan een kaart en al diverse malen door de scheidsrechter en het team was gewaarschuwd om te stoppen met commentaar leveren, mocht vervolgens 10 minuten voor tijd gaan douchen. We deden er nog een schepje bovenop, wilden niet als het NL elftal na een prima resultaat in het voorgaande bekerseizoen nu al sneuvelen in de 2e ronde. Aan de rechterkant snaaide Herman met het hoofd een stuiterende bal voor de afwachtende verdediger weg, zijn voorzet belandde in de voeten van Jeffrey. Die controleerde de bal prima en legde evenzo terug op de in snellende Bas die op zijn beurt van 16 meter de bal snoeihard en gericht tegen de touwen knalde. Vijf minuten voor tijd toch nog gelijk. Op naar de penalties. Daar dacht Hans 1 minuut voor het eindsignaal anders over. Paul zette voor van links, Hans aarzelde niet en zag de winnende treffer van zijn wreef vertrekken. Met dit spel de 3e ronde bereiken is ook een prestatie. Snel vergeten en goed trainen. Na SDV (thuis op 31 oktober) wacht de uitwedstrijd bij Smitshoek VE2, de twee ploegen die net als wij alle wedstrijden hebben gewonnen in de competitie.
Herman
